středa 21. února 2018

Co víme o České republice aneb Kde je můj dům?

Dnes jsme se rozloučili s naší učebnicí češtiny na úroveň A1 - A2 a to jak jinak, než testíčkem.

Poslední lekce byla věnována České republice a památkám UNESCO.
Takže i mé otázky se týkaly především této tématiky.

A jako vždy jsme se kromě správných odpovědí dozvěděli také mnoho zajímavostí ;)

S kým sousedí ČR?         
  • s Něměckem, Rakouškem, Slovakií a Austrií                                                                                   
Na jaké tři části se dělí ČR?
  • Česko, Čechia, Čecni, Bohemika
  • Moravsko, Moravako
  • Slezko, Slzen, Selezy, Silezie
  • Slezsko, Morava, Praha
  • Plzen, Praha, Brno
Jaké jsou nejznámější české výrobky?
  • křešťál, křystal, křistal, ruda
  • Karlovy Vary, orloj, Karlův most
  • česke pivo, bohemsko sklo a škodu
Jak se jmenuje hymna ČR?
  • Kde je domov můj? (oceňuji, že si někteří studenti správně osvojili užívání slovesa být v přítomném čase ;))
  • Kde je můj dům?
  • Můj domov
  • Kde můj dům?










V Čechách můžeme navštívit Prahu - maminku architekturyprohlední vež, hledárnu (rozhlednu), kapelnu, kapelu (kapli), katedrál, klášteř, hyranti (orloj!) a Tugentovou vilu v Brně, neboli vilu Grety a Fritze - prostě nějaký moderní dům.

A kdo by vyhrál soutěž "Nejlepší Čech"?



1 komentář: